רגע לפני גיל 96: שחקן העבר של הפועל נוף הגליל קיבל את אות יקיר המועדון

משה וייצנברג, ראש העיר רונן פלוט ורוני ליקוורניק (צילום: חגאג רחאל)
שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

משה וייצנברג הגיע לעיר ב- 1957 ומאז הוא וילדיו שנולדו בינתיים לא עזבו אותה. זכה לכינוי "משה טרקטור", משום שהיה בעל כושר גופני מדהים והיה "חורש את המגרש". "הייתה תקופה יפה עם המון חוויות ורוח מיוחדת שלא תישכח לעולם"


קבלו את שחקן העבר של הפועל נוף הגליל הכי מבוגר, משה וייצנברג, שבחודש ינואר הקרוב יחגוג יום הולדת 96! וייצנברג קיבל את אות יקיר המועדון, במסגרת ערב מרגש להנצחת שחקני ומנהלי העבר של המועדון, שהתקיים בגרין, במעמד בני המשפחות וראש העיר רונן פלוט, שיזם את האירוע. "משה הוא אבן דרך בתולדות הקבוצה וראוי לקבל ממנה את כל הכבוד שבעולם", אומר גיל ברעם, מנכ"ל המועדון.

וייצנברג זכה בזמנו לכינוי "משה טרקטור", משום שהיה בעל כושר גופני מדהים והיה "חורש את המגרש" לכל אורכו. בילדותו שהה וייצנברג במחנה ריכוז בפולין, אותו עזב עם השחרור של בנות הברית. הוא עזב לגרמניה, שם היה לו קרוב משפחה, שלימד אותו מקצוע "מכונאות רכב", מקצוע ששימש אותו בהמשך בשרותו הצבאי, שם בילה 26 שנים עד פרישתו לגמלאות.

 

וייצנברג ופלוט (צילום: חגאג רחאל)
וייצנברג ופלוט (צילום: חגאג רחאל)

בשנת 1950, בהיותו בן 24, עלה לארץ עם רעייתו רותי, אותה הכיר בגרמניה ושם נישאו. תחילה התגוררו בחיפה, עד שב-1957 הוקמה קריית נצרת ואנשי צבא הקבע נקראו על ידי משרד הביטחון לעבור להתגורר בעיר ולחזק אותה, על פי חזונו של ראש הממשלה דוד בן גוריון.

בהיותו חובב ספורט הצטרף לקבוצת הכדורגל של קריית נצרת, למרות שלא היה לו כל רקע בכדורגל. "המאמן היה גרין, שיחקנו במגרש מע"צ, הייתה תקופה אחרת, תקופה יפה עם המון חוויות ורוח מיוחדת שלא תישכח לעולם", אומר משה וייצנברג, שמפגין צלילות גם בגילו המתקדם.

משה ורותי וייצנברג הביאו לאוויר העולם ילדה שנולדה בגרמניה ונפטרה ממחלת הפוליו. בארץ נולדו להם שלושה ילדים: אריה, שושנה ויפעת. כשהעניק לו ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, את תעודת יקיר המועדון,  חולצה מספר 5 וצעיף, לא הסתיר וייצברג את התרגשותו, הזיל דמעה ואמר: "זה אחד הרגעים הכי מרגשים בחיים שלי".

וייצנברג ואות יקיר המועדון (צילום: חגאג רחאל)
וייצנברג ואות יקיר המועדון (צילום: חגאג רחאל)