אלכסנדר וסרמן ז"ל שמר כל שרוך כאילו היה תכשיט יקר

אלכסנדר וסרמן ז"ל
שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

איש המשק המיתולוגי זכה בכבוד המגיע לו וצורף לקיר ההנצחה של המועדון . אריה אקרמן:  "התייחס לציוד כאילו היה תכשיט יקר", שלמה אדלר: "איש מסור עם המון תשוקה ומוסר עבודה"


איש המשק המיתולוגי של הפועל נוף הגליל, אלכסנדר וסרמן ז"ל, נולד ב-1905 בעיר פיאטרה ניאמץ שברומניה. הוא שימש בתפקידו בהפועל נף הגליל בשנות ה- 70, ששיאן היה ב-1979, עם העפלת הקבוצה לליגה הארצית ואף יצא עם הקבוצה למחנה האימונים ברומניה, שהיה המחנה הראשון בהיסטוריה מחוץ לגבולות המדינה.

בגיל 16 הוא הכיר את מי שתהיה אשתו, סלמה כהן, במשך 71 שנה. במלחמת העולם ה-2 הוא נשלח לעבודות שירות תחת פיקודם של הגרמנים ובשנת 1962 עלה לארץ יחד עם אשתו ובנו יצחק פלג ז"ל. נולדו לו 3 נכדים: חמדה (קיסוס), ירון (הווטרינר ד"ר פלג) וחנן פלג והוא זכה בימי חייו גם לנין.

תמונתו של וסרמן על קיר ההנצחה
תמונתו של וסרמן על קיר ההנצחה

"הוא התייחס לכל הציוד כאילו היה תכשיט יקר, שמר על כל חולצה, מכנס או אפילו שרוך. היום האפסנאים זורקים ומביאים ציוד חדש. אז הייתה תקופה אחרת", משחזר שחקן העבר אריה אקרמן.

לאקרמן יש סיפור פיקנטי: הקבוצה יצאה למחנה אימונים ברומניה לקראת עונת 1989/90, שהייתה העונה הראשונה בליגה הארצית, אבל וסרמן לא היה מתוכנן לצאת, כי לא לקחו אותו בחשבון. אקרמן ארגן את השחקנים, שהודיעו להנהלה כי "אם וסרמן לא בא אתנו לרומניה גם אנחנו לא יוצאים". כנראה שהאיום עשה את שלו וההנהלה של אותם ימים החליטה לצרף את האפסנאי למחנה ברומניה, שהתקיים בעיר בראשוב.

שלמה אדלר, גדול שחקני המועדון בכל הזמנים מפרגן גם הוא לאיש שליווה את הקריירה שלו: "אני זוכר איש מסור עם המון תשוקה ומוסר עבודה, שקשה למצוא היום. וסרמן נתן הכל למען הקבוצה, התייחס לכל ברצינות כאילו היה מדובר במשפחה שלו או בציוד אישי שלו".