ז'ניה ברקמן למען ילדי עמותת פותחים עתיד

ברקמן שיתף אותם בסיפורו האישי בתור ילד ולאחר מכן כשחקן כדורגל, בהמשך התקיים משחקון יחד עם הילדים. מנהלת התכנית תומר בר צדק: "ילדי התכנית התרגשו"
שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

ז'ניה ברקמן, קפטן הקבוצה, הגיע למפגש מרגש עם ילדי עמותת "פותחים עתיד" מנוף הגליל, חברת בת של הסוכנות היהודית, הפועלת למען ילדים במצבי סיכון ב-36 יישובים בפריפריה. הפניה לברקמן הגיעה מהעמותה, המנוהלת בנוף הגליל על ידי תומר בר צדק, על מנת שייפגש עם הילדים ויעצים אותם.

ברקמן, נולד וגדל בהפועל נוף הגליל מגיל 8, היום הוא שחקן מוביל בקבוצה, נעתר בשמחה להזמנה. אחרי ששבר את הקרח עם הילדים שיתף אותם ברקמן בסיפורו האישי בתור ילד, איך הגיע לכדורגל וכמה חשוב להאמין בעצמך ולשאוף, לממש ולהגשים את החלומות שלך, הילדים הקשיבו לו בהערצה. החלק הראשון של המפגש היה בשיחה ארוכה בין ברקמן לילדים. הוא סיפר להם על הדרך שעשה ואיזה מחיר נאלץ לשלם בילדותו כדי להגשים את החלום ולהיות כדורגלן.

ברקמן סיפר להם על פציעה קשה שעבר בגיל 17, שהשביתה אותו מפעילות לשנה שלמה. "אלה היו ימים קשים, אבל האמונה והמטרה החזיקו אותי", סיפר.
ברקמן נשאל אם היה לו בצעירותו מודל לחיקוי והשיב: "לא היה לי מודל לחיקוי. ראיתי כדורגל בטלוויזיה ומכל שחקן טוב לקחתי משהו. תמיד האמנתי בעצמי והייתה לי ביקורת עצמית גבוהה".

אחרי ההרצאה הם עברו למגרש עצמו, שם שיחק ברקמן עם הילדים במשך שעה ארוכה, בנים ובנות שהפגינו רמה גבוהה ומוטיבציה גבוהה. אחרי הכדורגל התפנו הילדים לסלפים, טיק טוקים, ברכות מצולמות וחתימות. ברקמן נענה ברצון.


 "ילדי התכנית התרגשו"

מנהלת התכנית תומר בר צדק: "ילדי התכנית התרגשו מאוד לקראת המפגש. הזדמנות כזו מאפשרת להם להיפגש עם ספורטאים שהם אוהבים ומעריכים מאוד. זה מזכיר להם שוב שהכל אפשרי, כל עוד הם מאמינים בעצמם ומוכנים לעבוד קשה בשביל להשיג את מטרותיהם".

'פותחים עתיד' הינה עמותה, הפועלת משנת 2006, ב-36 ישובים בפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל למען ילדים ומשפחות המצויים במצבי סיכון. פותחים עתיד פועלת להעניק לילדים ומשפחותיהם בטחון, כלים והזדמנות שווה לממש את הפוטנציאל האישי הטמון בהם תוך הנגשת השירותים החברתיים, עידוד מעורבות משפחתית ויצירת סביבה חינוכית תומכת. בנוף הגליל פועלת כיום התכנית בשישה בתי ספר- גולן, חב"ד בנות, בגין, כסולות, חטיבת הביניים אורט שרת וחטיבת הביניים אורט אלון.

ילדי פותחים עתיד הוזמנו למשחק בשבת נגד בית"ר ירושלים כאורחי המועדון.