הלך לעולמו שחקן העבר המבוגר ביותר של נוף הגליל

משה וייצנברג ז"ל נפטר בגיל 97. הוא שיחק באחת הקבוצות הראשונות של העיר, בתקופה בה נקראה קריית נצרת. "משה היה אבן דרך בתולדות המועדון", אומר המנכ"ל גיל ברעם
שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

בגיל 97 הלך לאחרונה לעולמו שחקן העבר המבוגר ביותר של הפועל נוף הגליל, משה וייצנברג ז"ל. לפני כשנה, כשהקבוצה הייתה עדיין בליגת העל, זכה וייצנברג בתואר "יקיר המועדון" באירוע במעמד ראש העיר, רונן פלוט. עשרות אנשים קמו על רגליהם והריעו לו ממושכות.

וייצנברג שיחק בשורות המועדון בשנותיה הראשונות של העיר, שעדיין נקראה קריית נצרת. בצעירותו עבד כאזרח עובד צה"ל יעד פרישתו לגמלאות ומעולם לא עזב את העיר. "משה היה אבן דרך בתולדות הקבוצה וראוי לקבל ממנה את כל הכבוד שבעולם", אומר  גיל ברעם, מנכ"ל המועדון. וייצנברג זכה בזמנו לכינוי "משה טרקטור", משום שהיה בעל כושר גופני מדהים והיה "חורש את המגרש" לכל אורכו.

בילדותו שהה וייצנברג במחנה ריכוז בוכנוולד בפולין, אותו עזב עם השחרור של בנות הברית. בשנת 1950, בהיותו בן 24, עלה לארץ. בהיותו חובב ספורט הצטרף לקבוצת הכדורגל של קריית נצרת, למרות שלא היה לו כל רקע בכדורגל. המאמן היה גרין, הקבוצה שיחקה במגרש מע"צ, "הייתה תקופה אחרת, תקופה יפה עם המון חוויות ורוח מיוחדת שלא תישכח לעולם", סיפר בזמנו והפגין צלילות גם בגילו המתקדם.

משה ורותי וייצנברג הביאו לאוויר העולם ילדה שנולדה בגרמניה ונפטרה ממחלת הפוליו. בארץ נולדו להם שלושה ילדים: אריה, שושנה ויפעת. כשהעניק לו ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, את תעודת יקיר המועדון, חולצה מספר 5 וצעיף, לא הסתיר וייצנברג את התרגשותו, הזיל דמעה ואמר: "זה אחד הרגעים הכי מרגשים בחיים שלי".

האזכרה במלאת 30 למותו תתקיים ביום שני הקרוב בשעה 15:00 בשער ד' בבית העלמין בנוף הגליל. מוקירי זכרו מוזמנים לכבד את זכרו.