לראשונה בהיסטוריה: קבוצת בנות בהפועל נוף הגליל

קבוצת בנות שכולן תושבות העיר החלה לפועל במסגרת מחלקת הנוער של הפועל נוף הגליל, תחת הדרכת המאמן הוותיק איזו שמילוביץ. "הן שקטות, ממושמעות, רוצות ללמוד. כיף לעבוד איתן"
שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

גם בנוף הגליל יש כדורגל בנות: מזה מספר חודשים פועלת קבוצת כדורגל לבנות בגילאי 12-14 ומביאה מבט חדש ומרענן למחלקת הנוער של הפועל נוף הגליל.

את הבנות, שיש לציין כי כולן הן תושבות העיר, מדריך המאמן הוותיק איזו שמילוביץ, כדורגלן עבר של המועדון בשנות ה- 70 ומאמן ותיק ומוערך במחלקת הנוער, בניהולו של אלי מיכאלי.

בשלב זה הבנות לומדות את רזי הכדורגל ומשתתפות מדי פעם בטורנירים אזוריים. הכוונה היא לרשום אותן בעתיד לליגה סדירה במסגרת ההתאחדות לכדורגל, שם יוכלו לבוא לידי ביטוי ולהפגין את כישוריהן. הבנות מתאמנות באצטדיון רובד נוער, המשמש את כל מחלקת הנוער של המועדון.

חידוש מרענן היה במשחק הבית של הקבוצה הבוגרת נגד הפועל עכו, שהתקיים בקור מקפיא ובגשם, כשהבנות הגיעו ושימשו כמחזירות כדורים. המהלך נועד ליצור חיבור בינן לבין מחלקת הנוער והקבוצה הבוגרת.

כדורגל נשים בישראל הוא ענף ספורט, שצובר פופולריות כמו בכל העולם אך בישראל הליגה עדיין לא מקצוענית והענף סובל מחוסר תקציב, תנאים וסיקור תקשורתי. קבוצות כדורגל נשים ראשונות הוקמו בארץ בראשית שנות ה-70 אך רובן לא שרדו והתפרקו תוך שנים אחדות. מערך הליגות נוסד לראשונה בשנת 1998, שנה לאחר הקמת הנבחרת, והליגות נמצאות תחת אחריות ההתאחדות לכדורגל בישראל באגף הנשים. הליגות בארץ חצי מקצועניות כשהליגה הבכירה היא ליגת העל בכדורגל נשים, מתחתיה הליגה הלאומית ואחריה ליגה ארצית שחלק מהקבוצות בה חובבניות.

בשלב זה מונה הקבוצה כ- 15 בנות, אולם המאמן שמילוביץ מדגיש כי הכוונה היא להגדיל את מספר הבנות לקבוצה וקרא לבנות נוספות המעוניינות לשחק כדורגל להגיע לאימונים.

המאמן איזו שמילוביץ סיפר: "אני כבר המון שנים בכדורגל, מאמן הרבה שנים בנים, פעם ראשונה שאני עובד עם בנות ואני נהנה מכל רגע. הן שקטות, ממושמעות, רוצות ללמוד. כיף לעבוד איתן ואני מאמין שביחד נעשה דברים יפים".

שמילוביץ מגלה כי השוערת ריהאנה אהרון וג'נה שמע, נמצאות באקדמיה של ישראל. "ולריה סלסקוב ברמה גבוהה ביותר ולאנג'ליקה קומר יש יכולת אישית גבוה, ראש הקבוצה רינה וסרמן היא שחקנית מוכשרת ורצינית", הוא מאבחן וצופה לבנות עתיד ורוד אם יתמידו וימשיכו בכדורגל.

מנכ"ל המועדון, גיל ברעם, אומר כי ההחלטה להקים קבוצת בנות באה בעקבות החלטת משרד הספורט, שחייב את הקבוצות לפתוח קבוצת נשים. "זה מרענן, זה מבורך. אנחנו משקיעים בהן, בונים את הקבוצה מתוך מחשבה לעתיד ומאמינים שנקצור את הפירות", אומר ברעם.