רבותי, ההיסטוריה חוזרת

אמש ציינו בטקס מרגש מלאת 20 שנה לעלייה ההיסטורית לליגת העל. שוער העבר אושרי לוי: "הייתה עונה מדהימה, עיר שלמה התלכדה סביב הקבוצה"
שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

מפגש עבר נוסטלגי ומרגש במיוחד התקיים אמש באצטדיון גרין בנוף הגליל, לציון 20 שנה לעלייה ההיסטורית של הפועל נצרת עילית לליגת העל (2003/04). האירוע המרגש התקיים בהפסקת המשחק נגד מכבי קביליו יפו (1-2).

שחקני העבר מודים לקהל
שחקני העבר מודים לקהל

הפועל נצרת עילית סיימה את עונתה הראשונה בליגה הבכירה (2004/05) בהצלחה יחסית במקום ה-5 (אז היו בליגת העל רק 12 קבוצות), אבל בעונתה השנייה (2005/06) נשרה בפוטו פיניש בגלל הפרש של שער אחד בלבד. לפני שנתיים חזרה הקבוצה לליגת העל בשמה החדש, אבל נשרה ממנה בתום עונה אחת. אגדות העבר, ששמו את העיר על המפה, הגיעו למפגש במצב רוח מרומם ותוך זמן קצר התפנו לספר סיפורים ולהעלות זיכרונות עם המון התרגשות ונוסטלגיה. "זה מחזיר אותי 20 שנה אחורה", אמר שוער העבר אושרי לוי, "הייתה עונה מדהימה, עיר שלמה התלכדה סביב הקבוצה".

יניב כהן מקבל תשורה מראש העיר רונן פלוט
יניב כהן מקבל תשורה מראש העיר רונן פלוט

בטקס חגיגי שנערך במעמד ראש העיר, רונן פלוט, שנתן את חסותו למפגש המרגש. פלוט, שמלווה את הקבוצה כבר שנים ארוכות, אמר: "כבוד גדול עבור העיר ועבורי באופן אישי לארח באצטדיון המפואר שלנו את האנשים ששמו אותנו על המפה. יש כאן השקעה אדירה בעיר ובקבוצה ואני מאמין שלא ירחק היום בו נחזור לליגת העל".

נכון, הזרים דניאל גוטיירס (אורוגואי) וז'וזה דוארטה (ברזיל), שהיו שותפים לעלייה לא הגיעו כמו גם הישראלי לשעבר גיז'רמו ישראלביץ', שחי כיום בארגנטינה ממנה עלה בזמנו לישראל. גם יואב זיו, שנמצא בסלובניה עם מכבי תל אביב לא היה, אבל דאג לשלוח ברכה.

כן היו שם המאמן מוטי איווניר (היום מאמן הקבוצה) ועוזרו (ומאמן הכושר) שאול דה צוקרל. עוד הגיעו: רונן פיגנבוים, אילן צרפתי, דודי פדלון, הקפטן יניב כהן, חיים בנון, ניר סוחר, מאור ג'אנח, ניר סוחר, רג'א זועבי, ישראל דרור, תמיר נצר, שוער המשנה ליאור בן חמו, עידן גורן, היום מנכ"ל 'אושר עד', נדיב סימנטוב ואחרים.

שחקני העבר והצוות המקצועי נרגשים
שחקני העבר והצוות המקצועי נרגשים

השמועה על המפגש עשתה כנפיים גם מעבר לים והשחקנים גיז'רמו ישראלביץ (ארגנטינה) ודניאל גוטיירס (אורוגואי) ששלחו ברכות מצולמות לחברים וסיפרו כמה הם מתגעגעים. "חבל שאנחנו לא איתכם, מתגעגעים, איזה כיף לכם שאתם נפגשים אחרי כל כך הרבה שנים", היה המסר שהעבירו ולא שכחו למסור ד"ש לבוס אבשלום נוריאל.

עוד היו שם: המנכ"ל דאז צביקה מנשקו, חברי הנהלה רוני ליקוורניק, בנצי קירשנצוויג ואפילו האפסנאי של אותם ימים, חיים עטיה, שכולם הזכירו לו איך נהג לשים מי ברז בכדים של מי עדן כדי לחסוך כמה גרושים למועדון. בין האורחים היה גם המעסה של אותה קבוצה, אולג רוזמן.

מודים ונרגשים

מנכ"ל המועדון, גיל ברעם, סיכם: "איך שהזמן טס לו. זוכר כאילו רק אתמול הייתי אוהד מושבע של הקבוצה, רץ אחריה ממגרש למגרש והנה היום אני עומד בראש המערכת. כבוד גדול עבורי לארח כאן את כל הכוכבים ששמו את העיר על מפת הכדורגל הארצית, יש לנו מועדון בריא עם ראש עיר אוהד ותומך ואין לי ספק שעוד נחזור לאותם ימים מופלאים בליגת העל".

קפטן העבר יניב כהן "מגיעה למועדון תודה ענקית על הפקת האירוע ועל החשיבה וההשקעה בפרטים הקטנים באופן יסודי. אירוע כזה מאפיין מועדוני טופ ולא רק בארץ. תודה גדולה לגיל ברעם הכל יכול שנתן את החסות והגיבוית, ולחברה הנפלאים שראינו היום. נקווה שתהיה המשכיות".

יניב כהן ומנכ"ל המועדון גיל ברעם
יניב כהן ומנכ"ל המועדון גיל ברעם

עוזר המאמן לשעבר, שאול דה צ'וקרל אמר: "במילה אחת - מושלם. תודה על היוזמה, תודה לכם השחקנים וכל אנשי הצוות מאחל לכולנו שנה טובה וברוכה".

שחקן העבר, יואב זיו, שהה יחד עם קבוצתו במשחק בסלובניה ונעדר מהטקס מסר: "יישר כח לכולם, איזה כיף לראות את התמונות, כל כך עושה חשק להיות איתכם שם ואיזה כיף שהסתיים בניצחון".

מאמן הקבוצה דאז וכיום, מוטי איווניר, הוסיף: "שמחתי לראות את כולם, אתם חלק מההיסטוריה היפה שלי במועדון הזה . היה מרגש ויפה לראות את החברות בין כולם גם אחרי 20 שנה".

מדליקים נרות זיכרון
מדליקים נרות זיכרון

תמיר נצר: "תודה ולב גדול לכולם, גרמתם לי לחייך ולהתרגש, שלוש שנים נפלאות בחיי שלא אשכח לעולם. אני אוהב את כולכם ומאחל לכולם בריאות שלמה ורק בשורות טובות".