הפרופסור לכדורגל הלך לעולמו 

מילה פרינטוביץ
מאמן הפועל נצרת עילית באמצע שנות ה-90, מילה פרינטוביץ, הלך לעולמו. היה מקצוען ברמות הכי גבוהות, נשא בתואר פרופסור. ״היה אישיות נערצת״, מעיד שחקן העבר יאיר עטר
שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק

מאמן הכדורגל מילה פרינטוביץ, שאימן את הפועל נצרת עילית בצוותא עם עובד גרינפלד ז״ל בעונת 94/95 בליגה א׳, הלך לעולמו.

בן 79 היה במותו, השאיר אחריו אישה דוניה, בן ושני נכדים בני 16. בני משפחתו מספרים כי סבל מבעיית לב. לפני שנים רבות שמו לו קוצב, בחודשים האחרונים הרגיש חולשה והחלה הדרדרות במצבו.

פרינטוביץ עלה ארצה מסרביה בשנת 1992 והקבוצה הראשונה שקלטה אותו הייתה הפועל נצרת עילית, בהמשך הקריירה שימש כעוזרו של איבן קטליניץ בהפועל חיפה ואימן שנים רבות במחלקת הנוער של הפועל חיפה.

מילה פרינטוביץ נשא בתואר רשמי של פרופסור לכדורגל, תואר שאף מאמן בארץ לא החזיק מעולם. הוא נטמן אמש (חמישי) בבית העלמין רגב.

כדורגלן העבר צביקה מנשקו, ששיחק תחת פרינטוביץ בעונת 94/95 בליגה א׳, אמר: ״מילה היה פרופסור לכדורגל במלוא מובן המילה. גאון כדורגל שהכדורגל הישראלי היה קטן עליו משמעותית״.

כדורגלן עבר אחר, אשר סנדל, הכיר את מילה בזכות עבודתם המשותפת במכון וינגייט אומר: ״הייתה לי הזכות לעבוד לצידו כמורים לכדורגל. הוא היה מקצוען ללא פשרות, הייתה לו תרבות אירופית, קפדן, לא היה מוכן להתפשר בנושאים מקצועיים. אני חושב שלא ניצלו בארץ את הידע העצום שלו, לדעתי הוא לא ידע מספיק לדחוף את עצמו לכן לא הגיע לקבוצה גדולה בכדורגל הישראלי״.

הקפטן באותה עונה, יאיר עטר נזכר: ״מילה היה אדם עם ערך עצמי וכבוד מאוד גבוה. תמיד הזכיר שלמד הרבה שנים עד לפרופסורה. מאוד אהב אותי, את מלדסי וצביקה מנשקו. כשהיה מתעצבן, היה זורק קללה ביוגוסלבית. עבד עם מחברת באימונים ובתיאום מושלם עם עובד ז"ל. הכדורגל היה יפה לעין ושמח. היה מאוד פדאנט, ומקפיד על ביצוע מדויק של כל תרגיל, כולל במתיחות, שהיה מטיל עליי לעשות בקבוצה. זלזל מאוד בשכונתיות שהיה רואה מסביב, ומסנן קללה, זה לא פרופסיונל, היה אומר.
היה אישיות נערצת בעיניי״.